Thursday, October 9, 2008

luahan hati

aku anak ketiga dari 4 org adk beradik....mempunyai seorang kakak,abg dan seorang adik perempuan....dan mak abah yang sporting dan memahami kehendak naluri anaknyer....namun riang tawa dan gelak tawa aku tersimpan jutaan rahsia yang aku pendam selama setahun menderita jiwa dan raga.....orang kata aku yang cari masalah sendiri...namun soal hati dan perasan hanya tuhan jer yang tahu....tanpa diduga semua nyer datang dengan sendiri.....mencari kebahagianan untuk diri tidak semestinya kekal hingga akhir hayat...namun aku redha dengan ketentuan yang ditetapkan....jauh disudut hati nak lepaskan segalanya.....kasih yang diharapkan tak kekal....aku pun tak tahu per salah aku.....entah laaa per yang akan berlaku akan datang.......hidup seorang diri tanpa orang yang kita kasihi memang laa memeritkan....namun aku terpaksa tempoh untuk masa depan aku...nasib ader kawan2 yang banyak beri kata2 semangat untuk aku....aku terasa teramat sunyi sgt keseorangan....idup berjauhan dengan org yang kita sayang......segala hal aku urus sediri....may b nie mematangkan aku....aku berdikari...sedih sedih idup nie.....aku berusaha untuk mencari keseronokan agar diri aku hapy dan tidak kenang kenangan lalu......kini aku telah dicampak untuk bertugas di negeri orang, johor darul takzim.....rakan2 sekerja baik2 belaka bagaikan saudara sendiri..dapat laa aku mengsi kesunyian diri dirantau orang..

1 comment:

Kasih Alyza said...

org kata berdua lbh baik, tp kdg kala berseorangan memberi kita lbh byk masa tuk mendekatkan diri pd Allah S.W.T...

papepun angah xmo sedih2 tau, idup jauh dr famili buat kita lbh kuat dan tabah, yg pnting jaga diri angah tu...